Комунальний заклад "Білоколодязький ліцей"

Школа сприяння здоров'ю, Школа, дружня до дитини

Неділя, 22.12.2024, 05:28

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Методичка копілка | Реєстрація | Вхід

Головна » 2017 » Лютий » 19 » Урок математики у 5 класі. Тема "Кути"
15:46
Урок математики у 5 класі. Тема "Кути"

Тема. Урок-казка «Кути»

Мета:  систематизувати знання учнів по темі «Кути» розширити відомості про геометричні фігури; розвивати увагу, пам'ять, спостережливість, через ігрові моменти активізувати мислення, викликати інтерес до питання що вивчається;

виховувати культуру математичного мовлення, письма.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Хід уроку

І . Організаційна частина

На дошці малюнки із зображенням різних кутів, моделі рівних і нерівних кутів. У дітей на партах набори моделей кутів: гострий, тупий, прямий і розгорнутий, картки завдання для самостійної роботи.

ІІ . Мотивація навчальної діяльності

Вчитель. Французький математик, фізик і філософ Блез Паскаль вважав: «Предмет математика такий серйозний, що корисно не нехтувати нагодою робити його трохи цікавим».

Сьогодні ми проведемо урок-казку «Кути». Всі ми будемо героями казки і братимемо участь у її показі. Мета нашого уроку підсумувати і систематизувати всі наші знання про кути, узагальнити вивчені питання, а можливо дізнатися ще про що-небудь нове.

Оголошується тема уроку і робляться відповідні записи у зошити.

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.

Тож почнемо нашу казку. Одного разу Точка розважалася,бігала по площині і наспівувала:

Точка. Знайте, Знайте, Знайте, діти

Шість фігур всьогоє в світі:

Точка, площина, відрізок,

Промінь, лама,пряма…

Інших я фігур не знаю,

Отже інших і нема!

Із фігур я найдрібніша,атому найголовніша!

Пані Геометрія. Стій, маленька нікчемо.

Точка. Хто Ви?

Пані Геометрія. Я - пані Геометрія. Соромно цього не знати – ти ж геометрична фігура.

Точка. Так-так я одна з шести геометричних фігур.

Пані Геометрія. Фігур не шість, а набагато більше. Зараз я познайомлю тебе з однією з них.

Точка. Добре, я люблю знайомитися.

Пані Геометрія Отже, почнемо. (змахнула чарівною паличкою) Два промені, з’явіться!  У точці цій почніться.

Два учні утворюють разом з точкою кут за допомогою стрічок.

Нова фігура вийшла тут
І має вона назву кут,

А ти кута вершина,

Чудова, та єдина!

Точка. Я – вершина кута, а хто ці промені?

Сторони кута. Ми сторони кута,

І є у нас мета:

В безмежність наш марштут,

Бо нескінченний кут.

Пані Геометрія А тепер давайте дамо ім’я куту. Точці Ти знаєш, що геометричні фігури мають імена

Точка Звичайно знаю, я, точка, позначаюсь однією буквою латинського алфавіту, відрізо,пряма, промінь – двома великими латинськими літерами, а кут як?

Вчитель. Запитання до класу. Що називається кутом?

                                               Як позначають вершину кута?

                                               Як позначають сторони?

                                               А як називають кути? Різні способи.

                                               Яке правило виконують, називаючи кут?

Пані Геометрія  Точці. Тож пам’ятай: ти вершина кута, і твоя буква повинна стояти в імені кута посередині!

На екрані демонструються різні кути, учні називають кути та їх елементи.

Точка Ці кути мені подобаються, всі такі різні і однакових зовсім немає.

Пані Геометрія Ти помиляєшся, кути бувають однакові, точніше рівні говорять у математиці.

Вчитель до класу. Які кути називають рівними, які з кутів зображених на малюнках рівні? Як це довести? Чи можна кути вимірювати? Як?

Точка. Зараз я виміряю кути,зачекайте я швидко.

Пані Геометрія Ти куди?

Точка. По лінійку, буду кути вимірювати.

Пані Геометрія Для вимірювання кутів потрібен зовсім інший прилад. Діти підкажуть як цей прилад називається?

Робота з класом. Самостійна робота. Учні на картках вимірюють градусну міру кутів і записують.

Які бувають кути залежно від градусної міри?

Який це прямий кут? Покажіть його .

Який кут найбільший? Яка його градусна міра? Покажіть його.

Точка. А це і не кут зовсім. Це пряма з точкою посередині. (учень доводить,що це кут) Все рівно цей кут не схожий на інші, а які ще бувають кути? (учні розповідають про гострий кут і тупий кут)

Усно, за малюнками учні називають кути і визначають вид кута.

Який кут має градусну міру: 27°, 160°, 90°, 10°, 108°, 89°, 91°, 180°, половина прямого, половина розгорнутого, гострого, тупого?

Математичний диктант

Запишіть вид кута:

  1. 80°,
  2. 100°.
  3. 90°,
  4. 180°,
  5. 1/2 прямого кута,
  6. Більший від прямого і менший від розгорнутого,
  7. 1/2 розгорнутого кута,
  8. Кут, який утворюють стрілки годинника о 6 годині,
  9. 1/3 розгорнутого кута,
  10. На 20° градусів менший від розгорнутого,
  11. Кут, що утворюють стрілки годинника о 9 годині,
  12. Кут, у 3 рази більший від кута 60°.

Самоперевірка, учні звіряють свої відповіді із відповідями на екрані.

Фізкультхвилинка. Точка і Пані Геометрія. А хто там так стомився, що навіть похилився, треба дружно всім нам встати, фізкультпаузу почати.

Люблю я свій розум, увагу та пам'ять,

Працює мій мозок і вчусь я старанно,

Сприймаю все нове і мислю логічно,

 Вчителя слово я здійсню практично.

ІV. Застосування набутих знань та навичок у житті.

Задача. Навесні господарі садових ділянок приходять у садок, що привести до порядку деревця. Та зробить він це правильно тільки тоді, якщо знає,що обрізати слід ті гілочки, які утворюють із стовбуром кут менший від 45° та більший від 85°. Давайте зараз побудемо у ролі садівника. Які гілочки слід обрізати? Гілочки пронумеровані, учні називають номери і обґрунтовують свої відповіді.

V. Підсумок уроку.

Точка Тепер я все знаю про кути,ізнаю,що геометричних фігур не шість, а сім.

Пані Геометрія Точко, і ні чому ти не навчилася. Я ж тобі говорила, що геометричних фігур не шість і не сім, а набагато більше.

Учні показують моделі і малюнки геометричних фігур, які виготовили вдома. Коментують свій вибір.

Які ще бувають геометричні фігури? Як люди їх використовують у житті ми дізнаємося на наступних уроках.

VІ.  Домашнє завдання. Готуватися до контрольної роботи. Придумати казку про одну їз геометричних фігур.

 

Категорія: Розробки уроків | Переглядів: 1169 | Додав: teacher | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Меню сайту

НАШІ ВІТАННЯ

left

Пошук

Календар

«  Лютий 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
Календарні свята та події. Спілкуємося українською

Архів записів

Корисні посилання