Нормативно - правова база організації роботи ГПД
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 25.06.2018 №677 «Порядок створення груп подовженого дня у державних і комунальних закладах загальної середньої освіти».
- Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 26.12.2017 №1669
- Лист Міністерства освіти і науки України від 18.07.2013 №1/9-503 «Про використання інструктивно-методичних матеріалів з питань створення безпечних умов організації навчально-виховного процесу в групі продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу»
- Нормативи наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 20 лютого 2002 року № 128, зареєстровані у Міністерстві юстиції України 06 березня 2002 року за № 229/6517.
- Державні санітарні норми та правила «Гігієнічні вимоги до улаштування, утримання і режиму спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, та навчально-реабілітаційних центрів», затверджені наказом Міністерства охорони здоров’я України від 20 лютого 2013 року № 144, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 14 березня 2013 року за 410/22942.
- Наказ директора навчального закладу про комплектування ГПД, про організацію діяльності груп подовженого дня.
Документація ГПД
- Режим роботи ГПД (схвалений педагогічною радою, затверджений директором навчального закладу).
- Календарно-тематичний план роботи вихователя.
- Щоденний план роботи вихователя.
- Журнал обліку роботи ГПД.
- Посадова інструкція вихователя ГПД.
Основні напрями діяльності ГПД
- Підтримувати активність школярів засобами діяльнісного підходу в навчанні та вихованні.
- Виховувати в учнів любов до рідного краю, до України, повагу до державних символів та народних традицій.
- Формувати особистісні риси громадянина України, наслідувати духовні цінності українського народу.
- Працювати над згуртуванням дитячого колективу, виробленням навичок культурної поведінки і дотриманням правил для учнів.
- Формувати в учнів риси товариськості, взаємодопомоги, порядності і доброти.
- Виховувати дітей на основі народної моралі та милосердя, розвивати кращі риси людського характеру, навчальні навички.
- Впроваджувати міжпредметні зв’язки на основі дидактичних розвиваючих ігор.
- Вчити дитину спостерігати і розповідати:
- Вдосконалювати процеси мислення, уявлення, увагу, пам’ять, сприйняття;
- Поповнювати запас знань;
- Розвивати зв’язне мовлення.
- Підтримувати тісний контакт з батьками учнів для спільного та правильного виховання дітей.
- Проводити виховні заходи, що сприяють забезпеченню реалізації особистісно орієнтованого навчання та виховання.
- Систематично проводити індивідуальну роботу з учнями.
- Впроваджувати інтерактивні та інформаційні технології.