Тема. В пошуках королеви Математики.
Мета: підвищити інтерес до вивчення математики; розвивати математичні здібності учнів, логічне й абстрактне мислення; прищеплювати учням зацікавленість до занять з математики;, показати застосування математики на практиці; виховувати і розвивати ініціативу та творчість.
Обладнання: мультимедійний проектор, демонстраційний мультимедійний матеріал (слайди), картки з прикладами, олівець, лінійка, аркуш паперу.
Хід заняття
Ми знову відвідаємо сьогодні країну Математику. Править країною королева Математика.
(Слайд №1)
На Новорічні свята прийшли до королеви різні гості і серед них Баба Яга. Не сподобалось їй як її зустріли на святі. Баба Яга разом з розбійниками схопили королеву і заховали її.
(Слайд №2)
А хто ж правитиме країною? Треба знайти королеву Математику і повернути. Згодні?
Отже, вирушаємо в дорогу на пошуки королеви.
(Слайд №3)
(Слайд №4)
1. Від школи до центру селища можна пройти стежкою навпростець або по дорозі. Який шлях коротший? На скільки метрів?
2. Ідемо коротшим шляхом. А доріжка вся засипана снігом
(Слайд №5)
Сніжинки пропонують нам математичну естафету.
(Слайд №6)
3. Ось ми на головній вулиці селища.
(Слайд №7)
Щоб відшукати, де захована королева, треба бути дуже уважними і кмітливими. Перевіримо, чи ви такі?
- Семеро братів мають по сестрі. Скільки всього сестер?
- Сашкові виповнилося 9 років в останній день першого місяця року. Коли у Сашка день народження?
- Трійка коней пробігла 30 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь?
- Чи можна у ситі принести води?
- У Оленки є 2 ляльки, 3 яблука, 1 цукерка, 2 апельсина, 5 персиків і 1 велосипед. Скільки всього фруктів у Оленки? (10)
- Сестра старша від брата на 5 років. На скільки вона буде старша через 6 років?
4. Я переконалася, що ви уважні і кмітливі діти. Але королеву Математику ми не знайшли. Тому продовжимо наші пошуки. Може її заховали в лісі? Щоб дійти до лісу треба перейти поле.
(Слайд №8)
Недавно по ньому пробігла лисичка. (Слайд 91)
Своїм пухнастим хвостом позмітала числа у прикладах.
Наше завдання відновити ці числа. (Слайд №10)
Гра «Виручай». Учні одержують по картці. У першого учня завдання записане повністю, а в решти замість першого числа – «віконечко».
- 10 + 5 = ___ 6. ____ + 40 =___
- ___ - 7 = ___ 7. ____ - 55 = ___
- ___ + 12 = ___ 8. ___- 20 = ___
- ___ - 16 = ___ 9. ___ + 37 = ___
- ___ + 36 = ___ 10. ___ - 32 = ___
- Дійшли до лісу. (Слайд №11)
На узліссі росте дуб. (Слайд №12)
На дубі 3 гілки, на кожній гілці – по 3 яблука. Скільки всього яблук?
- А що росте на дубі? (Слайд №13)
Давайте одягнемо рукавички, розгребемо сніг і пошукаємо під дубом жолуді. Кого можна пригостити жолудями (Слайд №14)
А хочете навчитися розв’язувати цікаві задачі? (Слайд №15)
- Хлопчики знайшли на 5 жолудів більше, ніж дівчатка. Разом вони знайшли 85 жолудів. Скільки жолудів знайшли дівчатка і скільки хлопчики?
7. І ось ми в зимовому лісі. (Слайд №17)
Яких птахів можна тут побачити? Як ми можемо допомогти їм пережити зиму? (Слайд №18)
Фізкультхвилинка
Дерева в лісі високі-високі
А сніжок – м’якенький, пухкенький,
Вітер дерева колише, гойдає,
То вправо, то вліво,
То вперед, то назад нахиляє.
Птахи летять – їжу шукають,
А діти в годівнички насіннячко зсипають.
- На дереві сиділо 5 синиць і 7 горобців. 6 пташок полетіло. Чи полетів хоча один горобець?
(Слайд №19)
9. А ось будиночки в яких живуть зайченя, лисеня, вовченя. Зайченя і лисеня мешкають у будиночках з великими вікнами. Лисеня і вовченя мешкають у високих будиночках. Хто в якому будиночку мешкає? (Слайди №20, №21)
10. Вийшли ми на галявину. (Слайд №22)
А на дереві чекає нас дятел. (Слайд №23) Він тримає листа. Давайте прочитаємо, що хоче повідомити нам дятел.
«Любі діти. Ми, тварини лісу, довідались, що ви чуйні і добрі. Адже ви допомагаєте нашим маленьким друзям – горобчикам, синичкам, снігурам. За вашу доброту ми хочемо вам віддячити і повідомити, де знаходиться королева Математика. Зовсім недалеко, за засніженими деревами стоїть будівля. Там і знаходиться королева. Бажаємо вам успіхів.
Тварини лісу».
А ще вони додають нам план будівлі. Спробуємо і ми накреслити цю будівлю. (Слайд №24)
1. Відступіть вниз 3 клітинки, посередині поставте точку 1.
2. Від точки 1 відрахуйте вниз 6 клітинок і вправо – 4 клітинки. Поставте точку 2.
3. Від точки 2 відрахуйте 3 клітинки вниз. Поставте точку 3 .
4. Від точки 3 відрахуйте вліво 8 клітинок. Поставте точку 4.
5. Від точки 4 відрахуйте вгору 8 клітинок. Поставте точку 5 .
6. З’єднайте всі точки по порядку, а також точки 2 і 5.
- Що у вас вийшло?
- З яких геометричних фігур він складається?
- Як ви думаєте, кого сховали у цьому будинку?
- Давайте домалюємо двері і вікна і випустимо королеву. (Слайд №25)
- А тепер час нам повертатися до школи. Для того, щоб ми з вами швидше дібралися до школи, королева Математика подарувала нам повітряну кульку. (Слайд №26)
Подорож завершено. Ми повернулися до класу. Під час подорожі ви подолали всі труднощі і випробування. Важким був шлях, але ви досягли кінцевої мети. Дякую вам за роботу. (Слайд №27)
|