Білоколодязький навчально-виховний комплекс

Школа сприяння здоров'ю, Школа, дружня до дитини

Понеділок, 25.06.2018, 17:38

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Історія дошкільної освіти | Реєстрація | Вхід

Історія дитячого садочка селища Білий Колодязь

Коли навколо все дивовижно,

ніщо не викликає здивування – це і є дитинство.

Антуан де Ривароль

 

Садок – весела дружна гра, навчить малят і розуму, й добра… Веселий гомін, усміхнені обличчя, великі сльози, мов горох – це світ дитинства,

світ емоцій, як нам важливо знати й розуміти їх. Об'єднує нас те,

що родом ми з дитинства.

 

В селищі Білий-Колодязь в 1950-х роках було відкрито три дошкільних заклади: ясла-садок радгоспу I-ім. Петровського цукрокомбінату, ясла-садок №2, дитячий садок «Калинка». Завідувачами в різні роки працювали: Староконь Валентина Іванівна, Каракуленко Тамара Миколаївна, Свинарьова Валентина Борисівна, Мордовенко Антоніна Іванівна, вихователем-методистом працювала Юлдашева Віта Юріївна…

За 50 років не просто віднайти прізвища всіх людей, які працювали у садочках селища Білий-Колодязь. Хтось змінив професію, хтось перебуває на заслуженому відпочинку, хтось пішов за межу життя, але кожен залишив слід в історії дитячого садка і теплі спогади у душах вихованців. Ці дошкільні установи у 90-х роках були закриті.Жителям селища дуже хотілося, щоб їхні діти отримували дошкільну освіту.

За чисельними проханнями жителів селища 1 вересня 2013 року на першому поверсі Білоколодязького НВК відкрив свої двері дошкільний підрозділ для малят. Спочатку діти знаходилися в ньому на короткотривалому перебуванні, а з 1 вересня 2016 року заклад почав працювати цілий день. За час існування дошкільного підрозділу було підготовлено до школи понад 50 вихованців.

Дошкільний підрозділ Білоколодязького НВК прагне, щоб усі батьки, віддаючи своїх малят, знали: тут цікаво й захоплююче дитині, її вміло виховують і навчають, тактовно спілкуються з нею, пригорнуть, поцілують і допоможуть. Високопрофесійний колектив створив атмосферу домашнього комфорту, сімейного затишку й любові, дружніх стосунків, хорошого настрою. На сьогодні колектив дошкільного підрозділу - це єдине ціле доброзичливих і щирих, талановитих і креативних, небайдужих і відповідальних фахівців своєї справи.

 

Досягнення дошкільного підрозділу

Білоколодязького НВК за останні 2 роки

 

Дошкільний підрозділ укомплектований кадрами: 1 заступник директора з навчально-виховної роботи, 10 вихователів, 1 музичний керівник, 1 медична сестра; 13-техпрацівників. Курси підвищення кваліфікації при ХАНО пройшли: заступник директора з НВР: Юлдашева В.Ю. (з 19.09.2016 р.-28.10.2016 р., атестувалася 21 березня 2017 року), вихователь Гаврюшенко Н.П. (з 22.01.2018 р -16.02.2018 р.).

Завдяки зусиллям адміністрації НВК, колективу та батьків у закладі створені належні умови для повноцінного та гармонійного розвитку вихованців. Систематично покращується розвивальне предметно-ігрове середовище. З метою інтелектуального розвитку дітей в усіх групах естетично облаштовані та достатньо наповнені новим, сучасним ігровим матеріалом групи дошкільного підрозділу. Для самоосвіти вихователів систематично поновлюється методичний матеріал в дошкільному підрозділі.

У дошкільному підрозділі створено всі умови для повноцінного фізичного,психічного, духовного та особистісного розвитку кожної дитини.

У даний час у дошкільному підрозділі встановлено 5-ти денний навчальний тиждень. У закладі працює 5 груп, де виховується – 92 вихованця:

  • II-молодша група №1 «Допитливі зайчата» (4-й рік життя);
  • cередня група №2 «Сонечко» (5-й рік життя);
  • cередня група №3 «Калинка» (5-й рік життя);
  • старша група №4 «Веселі дзвіночки» (6-й рік життя);
  • різновікова група №5 (с. Петропавлівка);

Організація освітнього процесу в дошкільному підрозділі Білоколодязького НВК здійснюється за освітньою програмою «Дитина» від 2-х до 7-ми років, з урахуванням вимог нової редакції Базового компонента дошкільної освіти – Державного стандарту дошкільної освіти парціальною програмою «Україна - моя Батьківщина»,парціальною програмою з організації театралізованої діяльності в дошкільних навчальних закладах «Грайлик».

Освітня робота зорієнтована на формування системи смислово-життєвих цінностей дітей шляхом переходу від окремих навчально-виховних заходів до навчально-виховної діяльності. Тому проблемною темою дошкільного підрозділу Білоколодязького НВК є «Активізація творчого потенціалу педагогів через використання інтерактивних форм методичної роботи».

Пріоритетними напрямками роботи є: використання та впровадження інтерактивних форм методичної роботи в системі після дипломної педагогічної освіти; інноваційних технологій, нових форм діяльності дошкільного закладу в умовах модернізації дошкільної освіти; використання інформаційно-комп'ютерних технологій в практиці роботи дошкільного закладу.

При плануванні методичної роботи обов’язково враховується аналіз і самоаналіз роботи вихователів з розвитку дітей дошкільного віку, результати діагностичного анкетування та професійні запити кожного вихователя; характер труднощів, з якими педагоги можуть зіткнутися при виконанні тих чи інших заходів.

З урахуванням вимог сьогодення, шляхами підвищення ефективності роботи педагогічного колективу є:

  • Забезпечення методичного супроводу педагогічного процесу;
  • Впровадження інноваційних технологій і ППД;
  • Створення умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікованої педагогічної праці;
  • Прагнення колективу до створення позитивного іміджу закладу;
  • Ефективне використання інформаційних, фінансових і людських ресурсів;
  • Ефективне використання методів педагогічного стимулювання;
  • Розроблення планів діяльності дошкільного підрозділу;
  • Забезпечення ефективної взаємодії з родинами та громадськістю.

Перевага надається тим формам методичної роботи, яка стимулює професійну творчість педагогів, а саме:

  • Професійні конкурси.
  • Огляди – конкурси.
  • Педагогічні виставки.
  • Виставки-презентації.
  • Креативні виставки.
  • Панорами методичних заходів.
  • Проектна діяльність.
  • Презентації ідей.
  • Творчі звіти педагогів.
  • Майстер-класи.
  • Тематичні акції.
  • Випуск педагогічних порадників для батьків.
  • Створення мультимедійних презентацій.

Враховуючи, що ключовим моментом в модернізації дошкільної освіти на сучасному етапі, є рівень професійної компетентності педагога, то методична робота в дошкільному з підрозділі спрямована на саморозвиток, самоосвіту, професійне вдосконалення педагогів.

Але які форми методичної роботи не використовувалися б у закладі, головними дієвими особами в колективі є діти, наші вихованці. Адже саме для них, наших улюблених малюків, педагогічний колектив підвищує власний професіоналізм, створює відповідні умови для їх всебічного розвитку.

Результатом творчого пошуку педагогів дошкільного підрозділу стало створення «Банку педагогічних ідей» - цікавих, перспективних та інноваційних.

Здобутки дітей свідчать про результативність інноваційних технологій, які ми впроваджуємо з метою підвищення якості дошкільної освіти. Використання інноваційних технологій дає змогу дошкільникам ліпше засвоювати знання та набувати вмінь, визначених Державними стандартами дошкільної освіти, зростає інтерес до різних видів освітньої діяльності.

Під час проведення методичних заходів педагоги демонстрували власну професійну компетентність, індивідуальні, інноваційні та сучасні підходи до навчання та виховання дітей дошкільного віку. Усі заходи пройшли на достатньому та високому організаційному та науково-методичному рівні.

З метою ефективної реалізації програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина», Базового компонента дошкільної освіти, програми розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт» 2 рази на рік: в жовтні та травні здійснювався освітній моніторинг розвитку дітей.

Показники розвитку дітей (4-го) за програмою виховання та навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина» (%) у 2016/2017 н.р. за I та II півріччя

№з/п

Освітні лінії

Молодша група №1

Молодша група №2

I-півріччя

II-півріччя

I-півріччя

II-півріччя

1.

Особистість дитини

58,3%

66,6%

58,3%

58,9%

2.

Дитина в соціумі

58,3%

58,6%

58,3%

58,7%

3.

Дитина у природному довкіллі

58,3%

58,7%

50%

58,3%

4.

Дитина у світі культури

58,3%

58,8%

58,3%

58,7%

5.

Гра дитини

58,08%

62,2%

57,9%

59,1%

6.

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

55,7%

58,4%

54,3%

56,6%

7.

Мовлення дитини

56,6%

57,6%

53,4%

54,1%

Показники розвитку дітей (5-го) за програмою виховання та навчання дітей від

2 до 7 років «Дитина» (%) у 2016/2017 н.р. за I та II півріччя

№ з/п

Освітні лінії

Середня група №3

I-Півріччя

II-півріччя

1.

Особистість дитини

56,7%

64,4%

2.

Дитина в соціумі

52,2%

64,8%

3.

Дитина у природному довкіллі

53,7%

64,5%

4.

Дитина у світі культури

48,4%

61%

5.

Гра дитини

63,2%

70,5%

6.

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

49,1%

63,3%

7.

Мовлення дитини

49%

58,6%

 

Показники розвитку дітей (різновікової групи №5 ) за програмою виховання та навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина» (%) у 2016/2017 н.р. за I та II півріччя.

зз/п

Освітні лінії

Різновікова група №5

I-Півріччя

II-півріччя

1.

Особистість дитини

50%

52%

2.

Дитина в соціумі

50%

52,5%

3.

Дитина у природному довкіллі

50%

58,3%

4.

Дитина у світі культури

50%

52,4%

5.

Гра дитини

55,3%

56,6%

6.

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

52,08%

53%

7.

Мовлення дитини

50%

51,5%

 

В кінці жовтня та в травні 2017 року в старшій групі №4 було проведено моніторинг згідно листа МОНУ №1255 від 03.11.2014 «Щодо визначення рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі».

Моніторинг проводився з метою отримання цілісного уявлення про рівень розвиненості та вихованості дитини, і в кінці року співвіднести фактично досягнуті результати із очікуваними.

Для проведення моніторингу використали такі методи, як спостереження, бесіди, аналіз результатів діяльності дитини (малюнки, аплікації).

Результати моніторингового вивчення дітей (в жовтні місяці) показали, що освітні лінії засвоїли:

- На високому рівні - 2 дитини, що складає 8,3 %

- На достатньому рівні - 9 дітей, що складає 37,5 %

- На середньому рівні -11 дітей, що складає 45,8 %

- На низькому рівні – 2 дитини, що складає 8,3 %

Результати моніторингового вивчення дітей (в травні місяці )показали:

- На високому рівні - 6 дітей, що складає 25 %, що на 4 дитини більше , ніж у жовтні;

- На достатньому рівні - 12 дітей, що складає 50 %, що на 3 дитини більше, ніж у жовтні;

- На середньому рівні - 5 дітей, що складає 20,8 %, що на 6 дітей менше ніж у жовтні;

- На низькому рівні - 1 дитина, що складає 5 %, що на 1 дитину менше ніж у жовтні.

Моніторинг рівня готовності до шкільного навчання дітей-випускників показав, що з 24 обстежених дітей до шкільного навчання готові всі випускники: з них 25% мають високий рівень підготовки, 50% - достатній, 20,8 % – середній, 5% – низький. Спираючись на отримані дослідження, можна зробити висновок, що більшість дітей мають високий і достатній рівні соціально-психологічної готовності, це стосується інтелектуальної, емоційно-вольової, особистісної готовності. Діти, які мають нижчий рівень підготовки, не регулярно відвідували дитячий садок, хворіли. Батькам цих дітей були надані індивідуальні консультації з даного питання.

Узагальнені результати педагогічного обстеження дітей на рівень засвоєння знань, умінь, навичок відповідно до програмових вимог за підсумками отриманих даних відповідає достатньому рівню.

РОБОТА З БАТЬКАМИ

Досягнення в роботі були б неможливі без тісної взаємодії з сім’єю. Робота з батьками відбувалась через різноманітні форми: батьківські збори (загальні та групові), консультації, дні відкритих дверей, анкетування, клуб сімейного спілкування для молодих батьків «Батьківська турбота» (4 рази на рік). Батьки допомагають в організації свят, ремонту груп і т.д. Благодійна батьківська допомога, надана на добровільній основі, спрямовувалась на покращення матеріальної бази, санітарно-гігієнічних умов, естетичне оформлення приміщень.

Батьки брали активну участь в житті дошкільного підрозділу і показником результативної взаємодії батьків і педагогів є щорічне анкетування «Ставлення батьків до роботи дошкільного навчального закладу». Результати анкетування показали наступний рівень активності батьків: початку навчального року активність батьків була 65%, на кінець 75%, пасивних на початку року 20%, на кінець 15%, байдужих на початок року 15%, на кінець 10%.

Інтенсивний розвиток інформаційних технологій дає нам змогу надавати батькам інформацію через сайт. Для організації чіткої роботи в мережі Інтернет було проведено анкетування щодо наявності комп'ютерів та доступу до них дітей у сім'ях нашого закладу. За аналізом отриманих результатів анкетування батьків було встановлено, що більшість дітей (85%) мають вдома ПК, доступ до мережі Інтернет мають (73%) сімей. За отриманими даними від батьків дітей виявлено, що мають доступ до комп'ютера 62% дітей, але використовують його переважно для перегляду мультфільмів, фільмів та ігор.

Використання ІКТ дало можливість створювати і поповнювати базу методичних і демонстраційних матеріалів для навчання, розвитку пізнавальних, комунікативних здібностей дітей, які дають певний поштовх для успішного навчання в школі.

Сторінка дошкільного підрозділу Білоколодязького НВК доступна для різних груп користувачів засобами Інтернет-технологій. Наявність у Білоколодязькому НВК власного сайту в мережі Інтернет надає батькам можливість оперативного отримання інформації про історію та життя закладу, групи, розклад занять, про заходи, що проводяться, свята, розваги, про педагогічний колектив, про останні події, що відбулися, про зміцнення матеріально-технічної бази. Він надає можливість спілкування батьків і педагогів. Такий режим інформаційної взаємодії не заперечує можливості отримання індивідуальної або конфіденційної інформації. Окрім цього сайт Білоколодязького НВК став для батьків джерелом інформації навчального, методичного та виховного характеру.

Разом з позитивними напрацюваннями в роботі з батьками в наступному навчальному році слід продовжити приділити увагу становленню відповідальності батьків за розвиток і виховання дітей, підвищенню психолого-педагогічної культури батьків, індивідуальному підходу до роботи з сім’ями вихованців.

Адміністрація Білоколодязького НВК співпрацює з громадськістю селища, селищною радою, міжнародними організаціями МОЗІРОН, ЮНІСЕФ.

Міжнародна організація МОЗІРОН (керівник Винограденко С.В., м.Київ) подарувала для дошкільного підрозділу шість шведських стінок, спортивне знаряддя: м’ячі, гімнастичні мати, настільні ігри та ін..

Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) працює над покращенням життя дітей та сімей на всій території України з 1997 року. ЮНІСЕФ є світовим лідером із захисту прав та інтересів дітей. У жовтні-грудні 2017 року згідно Угоди яку укладено в рамках проекту ЮНІСЕФ «Сприяння соціальній згуртованості та інтеграції внутрішньо переміщених осіб на сході України» було зроблено капітальний ремонт дошкільного підрозділу:

  • дві спальні кімнати;
  • дві групові кімнати;
  • туалетні кімнати;
  • коридори:
  • вхід до дошкільного підрозділу.

Реалізація проекту дала можливість відкриття додаткових груп у дошкільному підрозділі, а також надання навчальних матеріалів, спортивного і навчального обладнання та меблів для навчального закладу.

Завдяки співпраці з Білоколодязькою селищною радою, головою ради Сердечним В.В. закуплено всі меблі для дошкільного підрозділу, пральну машину, обладнання для їдальні.

Головне для адміністрації та колективу Білоколодязького НВК – створити сучасний дошкільний навчальний заклад, який відповідав би вимогам часу, виховати високоморальну, культурну, інтелектуальну особистість, яка будуватиме успішну демократичну Українську державу.

На разі, працівники та діти розмірковують над тим, яким має бути наш заклад у майбутньому.

 

Меню сайту

НАШІ ВІТАННЯ

Лілію Олександрівну Сердечну!

left

Пошук

Календар

«  Червень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Календарні свята та події. Спілкуємося українською

Архів записів

Корисні посилання